Koncert Ensemble 1631
Sobota 4. června byla v Čelákovicích dnem hudby. Vedle celodenní hudební produkce na náměstí, která doprovázela vinný košt, zněla vpodvečer o něco tišeji duchovní hudba v kostele Nanebevzetí Panny Marie.
Členky komorního souboru pražské Lorety Tereza Růžičková, Lenka Harigelová a Alena Maršíková Michálková vystoupily pod hlavičkou projektu Ensemble 1631 s duchovními skladbami ze 17. století pro dva soprány a varhany.
V programu zazněly postupně jednotlivé části (Kyrie, Gloria, Sanctus a Agnus Dei) slavnostní mše tyrolského skladatele Christophera Satzla (1592 -1655) Cor meum haesit, kterou soubor interpretuje jako jediný v republice. Také ostatní skladby, většinou z františkánských archivů mohly po staletích zaznít zásluhou badatelské a dramaturgické práce Aleny Maršíkové Michálkové, která je současně výbornou varhanicí.
Hlasy obou sopranistek zněly prostorem kostela s naprostou technickou i intonační suverenitou a zároveň velkým citem pro interpretaci a duchovní obsah jednotlivých skladeb. K celkovému dojmu přispěly i sólové skladby pro varhany, kterým nedávná oprava zjevně prospěla.
Posluchači koncertu tedy i získali představu o duchovní hudbě časnějšího baroka a zároveň odcházeli obohaceni svatodušní atmosférou zprostředkovanou výjimečným uměleckým zážitkem.
Pro potřeby umělkyň pořídil záznam koncertu mistr zvuku Otmar Průša.
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!